LKNUC metodinių priemonių rengimo ir gestotyros skyriaus veikla
Šiais metais Lietuvos kurčiųjų ir neprigirdinčiųjų ugdymo centro metodinių priemonių rengimo ir gestotyros skyrius tęsia šviečiamąją veiklą. Jos metu yra organizuojami ir vedami užsiėmimai, siekiant supažindinti visuomenę apie LKNUC veiklą, kurčiųjų kultūrą, gyvenamąją aplinką ir patiriamus sunkumus. Taip pat pravedamos lietuvių gestų kalbos pamokėlės. Nuo sausio mėnesio pravesti 25 užsiėmimai mokyklose – įvairaus amžiaus mokiniams.
Daugiausia užsiėmimų pravesta pradinių klasių mokiniams. Jų metu buvo aiškinama kuo skiriasi sąvokos „kurčias“ ir „kurčnebylys“, kuri sąvoka nevartojama, kalbant apie kurčiuosius. Mokiniams buvo pateikti pavyzdžiai apie kurčiųjų ir girdinčiųjų mokyklų skirtumus. Pasakojama apie pagalbines priemones kurčiųjų buityje: vibruojančius žadintuvus, vibruojančias arba filmuojančias kūdikių racijas. Mokiniai daug klausinėjo, tikslinosi informaciją, tad pateikti atsakymai sulaužė daug įsivyravusių mitų ir stereotipų. Daug informacijos apie kurčiuosius gavo ne tik mokiniai, bet ir mokytojai, prisipažinę, kad užsiėmimų metų sužinojo daug naujų dalykų.
Vyresnių klasių mokiniams bendroji informacija buvo pateikta žymiai plačiau, išsamiau. Kai kurie turėjo galimybę susipažinti su kurčiųjų istorija.
Mokiniams pravestos lietuvių gestų kalbos ir pirštų abėcėlės pamokėlės. Kiekvienas turėjo galimybę parodyti savo vardą pirštukais, mokėsi pačius smagiausius ir gražiausius gestus: labas, ačiū, tarakonas, vėžlys, mama, tėtis, sesė, brolis, šuo, katė ir begalę kitų. Išmoktomis pamokėlėmis jie dalinosi su draugais, nes sugrįžus į tą pačią mokyklą, vis daugiau ir daugiau vaikų sveikinosi lietuvių gestų kalba.
Lietuvos kurčiųjų ir neprigirdinčiųjų ugdymo centro
metodinių priemonių rengimo ir gestotyros skyrius
No Comment