Vykdomi projektai
Ankstyvojo ugdymo užtikrinimas vaikams iš socialinės rizikos šeimų
Lietuvos kurčiųjų ir neprigirdinčiųjų ugdymo centras nuo 2024 m. rugsėjo įgyvendina projektą „Ankstyvojo ugdymo užtikrinimas vaikams iš socialinę riziką patiriančių šeimų“.
Projekto „Ankstyvojo ugdymo užtikrinimas vaikams iš socialinę riziką patiriančių šeimų“ tikslas – kad į ikimokyklinį ir priešmokyklinį ugdymą būtų sėkmingai įtraukti vaikai iš socialinės rizikos šeimų teikiant jiems pagalbą ugdymo procese.
Parama ugdymui suprantama kaip individualių ugdymo priemonių įsigijimas, savivaldybių reglamentuoto vaikų išlaikymo mokesčio, maitinimo, pavežėjimo į / iš ugdymo įstaigos bei lydinčio asmens darbo užmokesčio išlaidų apmokėjimas, kultūros veiklų ir neformaliojo švietimo paslaugų teikimas bei papildomos mokymo išlaidos ugdymui ir švietimo pagalbai.
Projektas įgyvendinamas sostinės bei vidurio ir vakarų Lietuvos regione. Įgyvendinamas kartu su 59 partneriais, – savivaldybėmis bei Švietimo, mokslo ir sporto ministerijai pavaldžiomis švietimo įstaigomis, kuriose veikia ikimokyklinis ir priešmokyklinis ugdymas.
Projekto apimtis – planuojama, kad projekto pabaigoje naudą bus gavę 4249 vaikai iš socialinės rizikos šeimų.
Projekto trukmė – 2024 m. birželis – 2027 m. gegužė.
Projekto finansavimo suma – 35 094 572,82 Eur.
Projektas finansuojamas iš Europos Sąjungos fondų lėšų ir Europos Sąjungos fondų bendrojo finansavimo lėšų.
Projektas „Mokinių, turinčių klausos sutrikimų, ugdymo sąlygų gerinimas“
Lietuvos kurčiųjų ir neprigirdinčiųjų ugdymo centras pradeda įgyvendinti projektą ,,Mokinių, turinčių klausos sutrikimų, ugdymo sąlygų gerinimas‘‘, kuris bendrai finansuojamas Europos Sąjungos lėšomis.
Šio projekto tikslas – didinti mokytojų, švietimo pagalbos specialistų, gestų kalbos specialistų ir pagalbą mokiniui teikiančių asmenų kompetencijas dirbant su mokiniais, turinčiais klausos sutrikimų.
Projekto įgyvendinimo laikotarpiu bus parengtos dvi nuotolinės mokymo(-si) medžiagos, skirtos lietuvių gestų kalbos mokymuisi A1 bei A2 lygiu ir 1 nuotolinė mokymo(-si) medžiaga, skirta mokytojams, kurie per metus nuo darbo specialiosiose klasėse (grupėse), mokyklose, skirtose mokiniams, turintiems klausos sutrikimų ar kochlearinius implantus, pradžios turi išklausyti 40 valandų surdopedagogikos kursą. Visa mokymosi medžiaga bus prieinama ,,Moodl“ virtualioje mokymosi aplinkoje, kuri padės mokytojams ir specialistams efektyviai tobulinti savo gebėjimus ugdant mokinius, turinčius klausos sutrikimų.
Taip pat numatyta suorganizuoti 2 stažuotes, skirtas mokytojų, švietimo pagalbos specialistų, gestų kalbos specialistų ir kitų darbuotojų kompetencijų plėtrai.
Projekto trukmė – 24 mėnesiai (2024 m. spalis – 2026 m. rugsėjis);
Projekto vertė – 300 000,00 Eur.
ES finansavimas – 255 000,00 Eur.
Daugiau informacijos: esinvesticijos.lt
Lietuvos kurčiųjų ir neprigirdinčiųjų ugdymo centras šiuo metu įgyvendina Erasmus+ projektą „All for Everyone“.
Pagrindinė šio projekto idėja – sudaryti sąlygas kurtiesiems geriau suprasti ir išbandyti Kundalini jogą, pritaikyti ją kurčiųjų poreikiams ir užtikrinti prieinamumą. Projektas siekia stiprinti kurčiųjų bendruomenės fizinę ir psichologinę sveikatą.Projekto metu atlikta kurčiųjų apklausa, siekiant išsiaiškinti jos patirtį, žinias ir poreikius, susijusius su joga. Surinkti duomenys padės sukurti kurtiesiems pritaikytą mokymo medžiagą. Be to, praktiniai jogos užsiėmimai, vykstantys projekto partnerių susitikimų metu, bus prieinami ne tik dalyviams, bet taip pat planuojama surengti po vieną atvirą užsiėmimą kiekvienoje partnerių šalyje, įtraukiant platesnę kurčiųjų bendruomenę.
Projekto partneriai: Gualandi Foundation (Bolonija, Italija) ir Colegio Gaudem (Madridas, Ispanija).
Projekto trukmė – 18 mėnesių.
“Kurčiųjų jaunimo emocinio intelekto įgūdžiai po COVID-19 krizės (EmoSkills4Deaf)„
ES Erasmus+ programos projekto “Kurčiųjų jaunimo emocinio intelekto įgūdžiai po COVID-19 krizės (EmoSkills4Deaf)„ tikslas – suteikti daugiau bazinių emocinių įgūdžių klausos sutrikimą turintiems mokiniams.
COVID-19 pandemija ypač stipriai paveikė visų psichinę ir emocinę gerovę, tačiau kai kurioms grupėms, pavyzdžiui, kurtiesiems studentams šis poveikis buvo dar gilesnis. Norint spręsti šią problemą, Gaudem kolegija (Ispanija) iniciavo programos „Erasmus+ Youth“ lėšomis finansuojamą projektą, kuriame dalyvauja mokiniai iš Serbijos, Čekijos, Rumunijos, Ispanijos ir Lietuvos. Projekto idėja – suteikti saugią erdvę kurtiesiems studentams ir mokiniams aptarti su pandemija susijusius klausimus, išgyvenimus ir emocijas, toliau stiprinti savo emocinį sąmoningumą.
Vykdant projektą 2024 m. lapkričio 3–9 d. 5 mokiniai bei 3 lydintys asmenys iš Lietuvos kurčiųjų ir neprigirdinčiųjų ugdymo centro vyks į stovyklą CEI EL JARAMA (https://ceieljarama.com/home/) Talamanca de Jarama, Madride. Stovyklos metu visos veiklos bus nukreiptos į mokinių emocinių įgūdžių stiprinimą: savęs pažinimą, pozityvaus požiūrio į save formavimą, emocinio sąmoningumo, emocinės savireguliacijos stiprinimą, bei socialinio supratimo bei gebėjimo kurti socialinius santykius puoselėjimą.
Mūsų Centro mokiniams tai puiki galimybė ne tik stiprinti savo emocinius socialinius įgūdžius, bet ir galimybė užmegzti ryšius su kurčiais bendraamžiais iš įvairių šalių ir kultūrų. Tikimės, kad mokiniai projekto veiklų metu ne tik patys sustiprės emocine prasme, bet gebės savo žiniomis ir gebėjimais pasidalinti su kitais mokyklos mokiniais.
Galimybių mokykla
Lietuvos kurčiųjų ir nep-rigirdinčiųjų ugdymo centras partnerio teisėmis dalyvauja projekte „Galimybių mokykla“ Nr. 10-072-P-0001, kuris yra finansuojamas ES fondų lėšomis ir bendrojo finansavimo lėšomisŠio projekto tikslas – stiprinti ugdymo, atliepiančio mokinių amžių ir poreikius, kokybę.Projekto įgyvendinimas – nuo 2024 m. balandis – 2027 m. liepaProjekto vykdytojas – Nacionalinė švietimo agentūra.Projektas įgyvendinamas su 846 partneriais.Bendras projekto biudžetas – 19 187 021,64 Eur.
Projekte numatytos veiklos:
• inovatyvaus, personalizuoto ugdymo turinio ir priemonių kūrimas priešmokykliniame ir pradiniame ugdyme;
• didelį mokymosi potencialą turinčių mokinių ugdymo turinio turtinimas;
• vadovėlių, skirtų tautinėms mažumoms gimtosioms kalboms mokytis, parengimas;
• vadovėlių bendrojo ugdymo mokykloms įsigijimas;
• visuomeninio ugdymo ir gamtos mokslų nacionalinių mokinių pasiekimų patikrinimų (NMPP) 4 ir 8 kl. rengimas.
Projekto tikslinė grupė: mokytojai, švietimo pagalbos specialistai, mokyklų vadovai, mokyklos bendruomenė, mokiniai ir ugdytiniai, tyrėjai, Nacionalinės švietimo agentūros darbuotojai.
Projektas Nr. 10-072-P-0001 įgyvendinamas pagal 2021–2030 m. švietimo plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos švietimo plėtros programos pažangos priemonę Nr. 12-003-03-01-03 „Užtikrinti visiems prieinamą šiuolaikinį ugdymo turinį“.
Daugiau informacijos apie projektą galima rasti projekto vykdytojo Nacionalinės švietimo agentūros tinklapyje: https://www.nsa.smm.lt/…/projektas-galimybiu-mokykla/
Erasmus akredituota mokykla
2023-2024 m. projektas: 2023-1-LT01-KA121-SCH-000120778
2024-2025 m. projektas: 2024-1-LT01-KA121-SCH-000196131