Smėlio terapijos taikymas logopedo ir specialiojo pedagogo darbe
2014 m. kovo 13 d. Švietimo pagalbos, vertinimo ir konsultavimo skyriuje vyko seminaras ,,Smėlio terapijos taikymas logopedo ir spec. pedagogo darbe”, kurį vedė Rokiškio l./d. „Nykštukas“ vyr. logopedė Redita Pranckūnienė. Lektorė pristatė naują metodinį būdą ikimokyklinio ir jaunensnio mokyklinio amžiaus vaikų kalbai lavinti, pademonstravo filmuotą logopedinių pratybų medžiagą. Viešnia pasakojo, kad, siekiant, jog kiekvienos kalbos ir tarties ugdymo pratybos būtų veiksmingos, vaikai atliktų visas užduotis su dideliu noru ir motyvacija, logopedas, specialusis pedagogas savo darbe turi taikyti pažangias naujoves. Alternatyvių, netradicinių metodų panaudojimas paįvairina pratybas, padeda sudominti vaikus.
Smėlio dėžė, kaip terapinio pobūdžio veikla, palengvina vaiko prisitaikymą naujoje aplinkoje, įvairina ugdytinio pojūčius, lavina smulkiąją motoriką, pažintinius procesus, orientaciją aplinkoje. Logopedinėse pratybose labai svarbūs yra taktiliniai pojūčiai, smulkiosios motorikos lavinimas. Šiam tikslui smėlis yra ideali priemonė. Smėlio terapija – daugiafunkcinis metodas, kuris labai praturtina vaiko, turinčio kalbos ir komunikacijos sutrikimų, pojūčius. Tai naujas būdas vaikui pažinti pasaulį, o specialistams – koreguoti, ugdyti jo kalbą, teigiamai veikti jo emocinę būseną. Taikant šį metodą, kalbos ugdymo užsiėmimas tampa vaikui įdomesnis ir patrauklesnis.Šį metodą anksčiau naudojo psichologai, tačiau dabar jis yra pritaikytas ir logopedijoje. R. Pranckūnienė išstudijavo gerąją rusų logopedų patirtį, taikant smėlio terapiją ikimokyklinio amžiaus vaikų kalbos ugdyme, pati bandė dirbti su savo ugdytiniais ir, apibendrinusi visa tai, atrado ir pasiūlė daug naujų idėjų Lietuvos logopedams – kaip dirbti su smėliu logopediniame kabinete.
Lektorė buvo atsivežusi daug vaizdinės medžiagos, specialiai pagamintą smėlio dėžę, spalvų terapijos dėžę bei bei akivaizdžiai pademonstravo seminaro dalyviams kai kuriuos kalbinio kvėpavimo lavinimo, artikuliacinės mankštos, foneminės klausos lavinimo ir kt. pratimus, atliekamus, taikant smėlio tarapiją.
Surdopedagogė R. Vyšniūnienė
No Comment